bajki1Nasze przedszkolaki z grupy czterolatków pani Agnieszki Gucwy i z grupy sześciolatków z grupy pani Joanny Korzeń od początku roku szkolnego przystąpiły do realizacji zadań Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna Moc Bajek”.
Głównym celem podczas realizacji tego projektu było promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni, jako sposobu na ich rozwój oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci wobec osób z niepełnosprawnością.
W ramach realizacji projektu przeprowadziliśmy szereg działań. Do najważniejszych z nich należą:

 • Moduł I: „Szanuję drugiego człowieka”
1. Czytanie baśni Kopciuszek” – J. W. Grimm
2. „Pomocnicy Kopciuszka” Quiz i zagadki
3. Cykl zadań - puzzle, segregowanie grochu, fasoli
5. „Dzień Czyściocha”- sprzątanie sali i segregowanie
6. Konkurs plastyczno- techniczny „ Pantofelek Kopciuszka”

 • Modułu II: „Kto to jest Przyjaciel”
1.„Kto to jest przyjaciel” - rozmowa na podstawie przeczytanej literatury ,,Kubuś Puchatek'' i ,,Franklin mówi Kocham”
2. Rozmowa z dziećmi o cechach prawdziwego przyjaciela, wykonanie ,,Serduszka przyjaźni”
3. Rozwiązywanie zagadek na temat przyjaźni

 • Moduł III: „Czy inny znaczy gorszy”
1.„Czy inny znaczy gorszy”? - omówienie pojęć: tolerancja, akceptacja na podstawie bajki "Brzydkie kaczątko" H.Ch. Andersa
2. ,,Najpiękniej czyta moja mama i mój tata''- czytanie bajek przez rodzica
3. „Wszystkie dzieci nasze są” zabawa muzyczna z kolegami z innych grup

 • Moduł IV: ,,Jesteśmy Razem, pomagamy sobie Wzajemnie - różne rodzaje niepełnosprawności.
1. Rozmowy na temat różnego rodzaju niepełnosprawności, akceptacji, pomocy i integracji z osobami niepełnosprawnymi
2. ,,Magiczne słowa i gesty'' - kalambury
3. ,,Budujemy ciszę'' - zajęcia na temat niepełnosprawności słuchowej, nauka piosenki ,,Budujemy ciszę''

• Moduł V: „Czy warto kłamać”
1. „Pinokio” – C. Collodi.
2. „Jak Pinokio stał się dobrym chłopcem?” – prezentacja multimedialna,
3.„Dlaczego Pinokio ma długi nos” - zabawa ,,Prawda - fałsz''

• Moduł VI: „Strach ma wielkie oczy” – zdalne wykonanie zadań
1. „Franklin boi się ciemności” – prezentacja bajki animowanej i czytanie w domu przez rodziców,
2. Bajka „Nie bój się” z cyklu „Bajki Przedszkolaka”
3. „Strach ma wielkie oczy” – malowanie farbami na dużym formacie.

 • Moduł VII: „Chciwość nie popłaca” - zdalne wykonywanie zadań
1. Na podstawie bajki ,,O rybaku i złotej rybce'' praca plastyczna .,,Najpiękniej czyta moja mama i mój tata''
2. „Moja prośba do złotej rybki”- wykonanie prac plastycznych

• Moduł VIII: „Obcy – nieznajomy” - zdalne wykonywanie zadań
1. „Trzeba się zawsze mieć na baczności, słuchać rodziców i nie dać się zwieść pozorom”
2. „Najpiękniej czyta moja mama i mój tata”
3. „Historia rodzeństwa, które zgubiło się w lesie”

 INNE DZIAŁANIA PROJEKTOWE
1. Aktualizowanie na bieżąco kącika projektowego i kącika czytelniczego,
2. „Siła dobrych gestów” 21 listopada Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień - przygotowanie i przesłanie kartek dla seniorów- akcja Serce za odwagę
3. „Najpiękniej czyta moja mama i mój tata” – akcja przedszkolna.
4. „Udział w Międzynarodowym konkursie plastycznym „Mój przyjaciel Miś Uszatek”
5. Akcja - „ Serce dla medyka”- wykonanie kartek w podziękowaniu dla medyków
6. „Zaczarowana zakładka”. - wykonanie zakładek do książek przez dzieci

Sunday the 24th. . Joomla 3.0 Template.