Rok 2013

Dnia 23.05.2013 r. gościliśmy w szkole grupę Słowaków ze szkoły z Bardejova na Vinbargu. Grupa liczyła 39 uczniów i 4 nauczycielki. Uczniowie klasy 3a przywitali gości po angielsku i zaprosili na wspólne śniadanie, przy którym dzieci z zaprzyjaźnionych szkół miały okazję się poznać.

Następnie Słowacy wraz z grupą naszych uczniów wybrali się na basen, gdzie miło spędzili czas na wspólnych zabawach w wodzie pod czujnym okiem trenerów – pana Macieja Śliwy i pana Piotra Tenerowicza. Po powrocie do szkoły słowackie dzieci zjadły obiad i zwiedziły naszą szkołę. Ostatnim punktem programu było zwiedzanie Gorlic. Uczennice klasy 3a naszego gimnazjum pod opieką pani Bożeny Skałby przygotowały trasę zwiedzania i pięknie opowiedziały o ważnych wydarzeniach i obiektach związanych z historią naszego miasta. Pożegnaliśmy naszych gości na rynku, przy ławeczce Łukasiewicza i umówiliśmy się na spotkanie w Bardejowie, bo wybieramy się z rewizytą już 4 czerwca!

Ewa Chrzanowska

Rok 2012

Dnia 14.06. 2012 klasy 3 szkoły podstawowej pojechały do Słowacji na wycieczkę.

A oto program, jak spędziły ten dzień:
- zabawy na basenie Wellness Spa w Kupelach Bardiowskich
- zwiedzenie Skansenu Budownictwa Ludowego w Kupelach
- degustacja wód mineralnych w pijalni i spacer po uzdrowisku
- obiad, zwiedzanie szkoły na Vinbargu w Bardejovie i spotkanie z rówiesnikami
- obejrzenie spektaklu fontann w Bardejowie
- zwiedzanie katedry św. Idziego oraz wyjście na wieżę po 182 schodach
- oglądanie ekspozycji w Muzeum Przyrodnicznym w Bardejovie
- obejrzenie amfiteatru,
- degustacja lodów
- spacer na basztę i mury obronne dawnego grodu Bardejova

Rok 2011

Uczniowie szkoły podstawowej zwiedzają Bardejov - miasto zaprzyjaźnionej szkoły

2 czerwca 2011r. uczniowie trzecich klas szkoły podstawowej wyjechali na wycieczkę do Bardejowa – zabytkowego miasteczka, wpisanego na Listę światowego dziedzictwa UNESCO. Wyjazdy te kontynuujemy już od 7 lat i są tradycją naszej szkoły. W Bardejowie uczniowie zwiedzili: Bazylikę minor św. Egida, gotycko-renesansowy miejski ratusz oraz obejrzeli piękne zabytkowe domy mieszczańskie i bastiony. Zwiedzili także Muzeum Przyrodnicze. Później uczniowie naszej szkoły spotkali się ze swoimi słowackimi rówieśnikami podczas wspólnego obiadu i zawodów sportowych w szkole na Vinbargu. Miło minął tam czas…..!

Wizyta uczniów słowackiej szkoły w Miejskim Zespole Szkół nr 6

12 maja 2011r. uczniowie z zaprzyjaźnionej szkoły słowackiej na Vinbargu odwiedzili naszą szkołę. Po powitaniu i obejrzeniu klasopracowni, zaprosiliśmy gości na wspólne zwiedzanie Gorlic - naszego pięknego miasteczka. Następnie po obiedzie, odbyły się zawody pływackie na Krytej Pływalni. Trudno było się rozstać…..!

Ewa Ziemba

Rok 2010

Wizyta uczniów słowackiej szkoły na Vinbargu w Miejskim Zespole Szkół nr 6.
Wizyta uczniów MZS nr 6 w Bardejovie.

To już piąty raz uczniowie naszych zaprzyjaźnionych szkół zacieśniają więzi w czasie wspólnych spotkań. 27 maja odwiedziło nas 40 uczniów i 4 nauczycielki z Bardejowa. Jak co roku wiele radości przyniosły dzieciom wspólne zmagania sportowe na basenie odbywające się pod czujnym okiem naszych nauczycieli wychowania fizycznego – pana Macieja Śliwy i pani Agnieszki Gucwy. Po wspólnym posiłku, nasi goście wraz z uczniami klas trzecich zwiedzali piękne zakątki naszego miasta pod przewodnictwem pani Bożeny Skałby. Były wspólne lody i praktyczna nauka języka słowackiego i polskiego.
8 czerwca uczniowie klas trzecich wraz ze swoimi wychowawczyniami wybrali się z rewizytą do Bardejowa. Zostaliśmy miło przyjęci i ugoszczeni. Mieliśmy okazję zapoznać się z pracą słowackiej szkoły oraz zwiedzić piękne zabytkowe miasteczko naszych sąsiadów. Najbardziej podobało się jednak dzieciom Muzeum Przyrodnicze, gdzie z zachwytem przyglądały się okazom zwierząt całego świata. Słowacy zorganizowali również zawody sportowe, którym przyświecał duch życzliwej rywalizacji. Te wspólnie spędzone chwile zostawiły w pamięci wiele miłych wspomnień!

Ewa Chrzanowska

Rok 2009

28.05.2009r. Dzieci ze słowackiej szkoły na Vinbargu w Bardejovie spotkały się z uczniami naszej szkoły, wspólnie bawiły się na pływalni, po obiedzie i zwiedzaniu szkoły zwiedzały miasto Gorlice.
 03.06.2009r. Uczniowie klasy 3 SP wyjeżdzają na Słowację.
W programie uwzględniono:
-zwiedzanie miasta: zabytkowej Starówki, muzeum historycznego w starym ratuszu, murów i baszt obronnych, muzeum przyrodniczego, bazyliki św. Idziego i wyjście na wieżę
-spotkanie z rówieśnikami: po obiedzie zwiedzanie szkoły, zabawy i rozgrywki sportowe, konkurs rysunkowy
-spacer po Bardejowskich Kupelach

Rok 2008

15 maj 2008 wizyta grupy dzieci z zaprzyjaźnionej szkoły z Bardejowa

15 maja 2008roku gościliśmy w naszej szkole grupę dzieci ze szkoły na Vinbargu. Podczas wizyty dzieci słowackie zwiedziły naszą szkołę i zapoznały się z polskimi rówieśnikami. Później wszyscy wybrali się na spacer po Gorlicach. Zwiedzili najciekawsze zakątki naszego miasta. Po powrocie i wspólnym obiedzie uczniowie wykonali prace plastyczne ,,Nasze miasta : Gorlice – Bardejów”.

Początkiem czerwca uczniowie naszej szkoły wyjechali do Bardejowa. Po serdecznym powitaniu na rynku miasta udali się do zaprzyjaźnionej szkoły na Vinbargu. Tam zwiedzili szkołę i uczestniczyli w zawodach sportowych. Po obiedzie udali się na zwiedzanie zabytkowego miasta Bardejowa. Dużą atrakcją było Muzeum Przyrodnicze.

Wiesława Ptaszek

Rok 2007

Wycieczka uczniów klas 3 Szkoły Podstawowej do Bardejova (Słowacja)

W maju uczniowie ze słowackiej szkoły na Vinbargu w Bardejovie odwiedzili naszą szkołę. Po zwiedzeniu budynku szkolnego nasi goście udali się na spacer po mieście i zwiedzanie ciekawych miejsc. Po powrocie i po wspólnym obiedzie zaprosiliśmy naszych gości do wspólnej zabawy – wykonanie prac plastycznych na temat ,,Moje miasto”. Prace były ciekawe i bardzo ładne - można je było oglądać na wystawie w naszej szkole.
5 czerwca uczniowie klas trzecich wyjechali z rewizytą do Bardejova. Po dotarciu na miejsce, zwiedziliśmy szkołę na Vinbargu, a następnie dzieci zostały zaproszone na boisko szkolne, gdzie malowały kredą po płycie boiska. Tematem prac było ,,Moje miasto”. Po wspólnej zabawie, po obiedzie udaliśmy się do centrum miasta, gdzie zwiedziliśmy: zabytkową Starówkę, bazylikę św. Idziego – mieliśmy możliwość wyjść na wieżę bazyliki oraz zwiedzić muzeum przyrodnicze. Po wyczerpującym spacerze zatrzymaliśmy się na chwilę odpoczynku i pyszne lody.

Agata Zębala

Rok 2006

6 czerwca 2006 wyjazd uczniów klas młodszych do przyjaciół w Bardejowie

23 maja 2006 wizyta uczniów klas młodszych z zaprzyjaźnionej szkoły w Bardejowie (Słowacja)

21 kwiecień 2006 turniej sportowy z udziałem młodzieży z zaprzyjaźnionego Bardejova

Thursday the 14th. . Joomla 3.0 Template.